Wednesday, June 1, 2011

Nak ke tak nak? Call sekarang!!

Saya dah buat bisnis Herbalife hampir 5 tahun. Ramai yang saya dah cakap pasal produk, pasal bisnis. Memang betul orang kata, manusia ni berbagai2 perangai. Haha.. tu cabarannya.


Saya buat iklan dalam internet. Ada yang baca dan ada beri matlumat kepada saya untuk dihubungi. Tapi yang aneh aneh sekali, bila kita call dia, dia tak jawab atau bila jawab pun bunyi macam tak nak tahu dan seolah-olah saya pulak yang ambil telepon nombor dia dari mana2 and 'cold calling'. Dia lupa ke yang dia yang beri talipon no tu kat saya? Tu heran tu...


Kalau ada sesisapa yang ingin selesai masalah kesihatan termasuk lebihan berat badan, saya nasihat:


1. Beranikan diri untuk mendengar apa orang itu nak sampaikan. INFO itu penting!! Tanpa info mencukupi, fikiran kita KOSONG!!
2. Beranikan diri membuat appointment dengan org tersebut untuk mendengar sendiri apa yang dia nak cakap. Kan lebih jelas lagi bila kita bertemu semuka. Boleh membantu kita buat decision. Boleh nampak air muka dia. Boleh agaklah dia tu penipu ke atau memang ikhlas nak tolong awak...
3. Buat keputusan... YA atau TIDAK. keputusan ditangan awak!! Bukan dia. Senang je...


Tugas kami nak menyampaikan je apa yang kami dah ambil, keluarga kami ambil, dan orang2 yang kami dah tolong. Kami akan kongsi bagaimana kami buat. Kami bukan doktor, atau juru jual. Kami hanya kongsi apa kami makan dan hasil yang kami dapat. Awak cuma nak caya ke tidak! Kalau caya, jawab 'YA'. Kalau tidak jawab 'TIDAK'.


Jangan lah sampai awak takut nak dapat info, awak HALANGI diri dari mendapat manfaat, untuk diri sendiri.


INGAT!! Ramai orang kata... "dah lama nak turun berat badan"...."macam2 dah saya cuba"... "badan saya naik mendadak"...


Engko orang ada solution tak? Kalau tak dak, nape berdiam aja, nak terus je makan nasi lemak, roti canai tu hari hari? 
Kata nak BERUBAH! Tapi takut nak menerima 'PERUBAHAN'


INGAT!! AWAK HANYA AKAN BERUBAH BILA AWAK BERANI MEMBUAT SESUATU YANG BARU DAN BERANI UNTUK BERUBAH!!


Nak berubah tak? Nak lebih sihat tak? Nak ke tak nak?
Fikir2lah sendiri ya..
Haaa... kalau nak, amek talipon tu, call sekarang orang yang buat iklan tu, dan kata kat dia, 
"BOLEH TAK SAYA BUAT APPOINTMENT UNTUK JUMPA....."

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...