Thursday, June 20, 2013

Turun Berat Badan Satu Keputusan.

Hari ini 20Jun 2013. Dah masuk setengah tahun. Rasanya baru je cakap2 pasal resolusi tahun baru 2013. Ingat tak? Kalau ikut statistik, ramai orang nak berubah. Baik dari segi berat badan maupun pendapatan.

So kalian bagaimana? Setakat ni ada apa-apa progress tak? Atau nak tunggu hujung tahun sekali lagi untuk buat resolusi yang sama dengan resolusi tahun tahun sebelum ini. :)

Awas!! Jangan terperangkap dengan keadaan sekeliling! Antara cabaran ialah banyak kenduri, kawan2 asyik ajak makan, emak suka masak, suami tak support dan pelbagai lagi cabaran. Ada juga stress kerja kat ofis banyak sangat sampai tak sempat nak jaga makan. Ada pulak mengaku kurang exercise. Ada yang salahkan keturunan... dan pelbagai cabaran dan rintangan.
Bukan salah saya...
Mampu ke saya berubah? Apakah saya harus menunggu sehingga semua dalam keadaan 'ideal', tiada masalah, baru saya boleh berubah?

Apakah masa depan saya bergantung kepada keadaan, atau kawan-kawan saya?

Orang lain boleh simpati dengan kita, tapi setakat mana mereka mampu mengubah diri kita melainkan kita sendiri yang membuat keputusan untuk berubah.


Sikap menangguh mengundang kepada kegagalan!

Tunggu punya tunggu nak dapat PERFECT TIME, sekarang dah bulan Jun. Kalau tunggu lagi, hujung tahun. Kalau tunggu lagi, hujung tahun depan. kalau tunggu lagi..... 5 tahun NOTHING HAPPEN!! And kita keep complaining... dengan lain perkataan... 'mangsa keadaan'.

Sebeneranya kita seronok melihat orang yang telah membuat keputusan untuk berubah dan mendapat hasil.

Sharing dari orang yang nak berubah:
Gambar yang diambil pada 20Sept2012 dan 12Jun2013
Turun total 25kg! Tahniah Liza dan Medzie.
Liza menghubungi saya untuk mengetahu bagaimana cara untuk turunkan berat badan. Saya membuat temu janji di salah satu perjumpaan Herbalife di Seremban. 
Hari itu, saya hanya memberi beliau pakej seminggu untuk dia cuba. Saya juga ajak dia untuk ke satu event lain di Putrajaya minggu seterusnya untuk melihat sendiri lebih ramai orang yang dah berjaya menurunkan berat badan. 
Di Putrajaya, dia datang dengan suaminya dan dengan excited dia memberi tahu saya "Saya dah turun 4kg"!! WOW!! hanya 10 hari. Saya sendiri terkejut! Liza melakukannya sendiri. Dia sendiri nak berubah! Yang penting di sini, produk sama je untuk semua orang. Tak de lain nya. Dan saya hanya boleh tunjuk caranya. Tapi Liza lah yang nak berubah. Liza yang mengambil produk secara serious. Sebab dia percaya dan yakin yang dia boleh!!

Anda juga boleh kalau anda nak. Semua orang ada masalahnya yang tersendiri. 


Yang menjadikan orang itu berjaya ialah 
apabila dia mempunyai keinginan yang kuat untuk berubah. 

Kita tidak mungkin boleh tunggu sampai keadaan menjadi sangat ideal, barulah kita nak berubah. Agak mustahil untuk berharap suasana ideal saperti itu untuk wujud.



Setiap masalah yang Allah jadikan itu adalah bertujuan untuk mengwujudkan kesimbangan dalam kehidupan manusia. Orang yang negatif akan mengambil masalah dengan cara negatif. Orang yang positive akan mengambil masalah dengan cara positif.

Satu lagi cerita dari pasangan yang luar biasa ini:

Elmi telah mengambil Herbalife sejak Mac 2012 dan sehingga kini sangat-sangat happy dalam keadaan berat badan dah turun lebih 20kg. 

Bukan saja tu, tunangnya Mym juga sudah lama berusaha untuk mencari perubahan tersebut. Mereka kini BEBAS dari perasaan "aku tidak boleh..." mereka kini tahu dan lebih yakin mereka boleh dan boleh mencapai perkara lebih besar dalam kehidupan mereka hanya dengan membuat keputusan untuk berubah!!



ANDA MESTI BERANI DALAM MEMBUAT KEPUTUSAN UNTUK BERUBAH

Saya mengajak kepada sesiapa yang masih rasa ada peluang untuk berubah untuk menghubungi saya sekarang untuk mendapatkan penerangan bagaimana anda juga boleh berubah.

Lakukannya sekarang, anda juga boleh menjadi saperti mereka diatas.


Call saya di 012-6181095
Herbalife Independent Member

Disclaimer
***The above product results are not typical. Individual result may vary.
***Hasil produk diatas adalah tidak tipikal. Hasil individu mungkin berbeza-beza

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...