Tuesday, July 16, 2013

Segar Ketika Lakukan Qiamulail

Bulan Ramadhan bukan sahaja bulan kita berpuasa di siang hari sepanjang bulan, tetapi juga, kita digalakan melakukan ibadah-ibadah sunat saperti solat terawih dan qiamulail di malam hari. Banyak fadhilat melakukan ibadat-ibadat tambahan pada malam hari.


Sebelum masa sahur, kita digalakan untuk bangun lebih awal sedikit untuk lakukan sekurang-kurangnya 2 rakaat qiamulail. Doa ketika itu sangat bermakna tambahan ketika dalam keadaan sunyi sepi, jiwa kita sangat rapat pada Allah. Tiada perantaraan. Apa pun kita minta, apa pun kita luahkan dan tangisan mengingatkan dosa yang dilakukan dan mengharapkan pengampunan dari Allah.



Cabaran untuk setengah orang termasuk saya ketika saya sangat mengantuk ketika melakukan ibadat tadi.  Tindakan diluar kawalan adalah menguap sepanjang ibadat dan sering terganggu daripada khusuk dan focus untuk menjiwaii amalan kita awal pagi tersebut.



Herbalife NRG Tea menyegar minda ketika melakukan solat
Selama tujuh tahun saya telah menggunakan produk Herbalife untuk pemakanan dan kesihatan dan saya dapati NRG Tea banyak membantu saya untuk segar minda. Sebelum tidur, saya akan sediakan sebotol air, cawan dan Guarana Powder Plus Tea sebelah tempat tidur saya. Bila jam loceng berdering, ketika dalam keadaan 'mamai' dan mengantuk, saya campurkan 1-2 sudu teh Guarana Powder Plus masuk ke dalam cawan tadi dan dicampur dengan air kosong. Saya minum dan Alhamdulillah terasa segar serta merta (itu pengalaman saya berkali-kali).


Dengan NRG ini, tak perlu lagi saya berlawan dengan mengantuk yang saya langsung tidak boleh kawal.



Sedikit maklumat mengenai apa itu Guarana Powder Plus Tea, boleh dengar penerangan dari Dr Luigi Gratton dalam Youtube dibawah:




Jom lengkapkan diri kita dengan nutrisi seimbang sepanjang bulan puasa dan aktifkan malam kita dengan ibadat dengan sempurna.


Semuga dapat membantu anda semua.

Selamat Berpuasa dan menjalankan ibadat Qiamulail.

*statement has not been evaluated by Ministry of Health. Product is not intended to cure treat diagnose prevent diseases.



Info Lanjut 

atau 

hubungi saya Coach AllenAsriah 0126181095

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...